Monday, 10 December 2012

Miss My Frenz at KML :(


Rindu sangat dengan kawan2 kat matrik , tak sedar dah hampir 1 minggu saya berhenti dari sana. Saya rindu keadaan d sana , macam mana semua orang d KML bertungkus lumus belajar siang dan malam untuk dapat pointer tinggi .. memang gitulah kehidupan pelajar di sana , dan hari nih saya rindu sangat2 mau pi sana , jumpa ngan kawan2 especially classmates saya .. paling saya akan ingat slalu kelas tutorial BC3T11 .. hehe . memang aneh kan nama kelas kat sana tapi memang gitu lah .. haha , nak ceta cket keadaan di situ , kalau di matrik kelas start jam 7 abis jam 4 , tapi .. ada juga kadang2 masuk jam 8 .. bergantung ngan jadual lah .. ingat lagi first tyme datang sana rasa macam KML ni luas sangat.. boleh sesat  kalau jalan sendiri , tapi , bila 1 week udah rasa macam kecil plak . hahaha .. d sana lah saya dapat ramai kawan dari sarawak dan juga sabah .. memang moment yang paling manis lah sepanjang saya belajar d KOLEJ MATRIKULASI LABUAN ..


But , d sebalik kenangan manis ada jua kenangan pahit lah .. imbas2 balik time orentasi memang super2 gila lah .. sy rasa macam maw balik ja pi umah terus , sangat2 penat dan sangat2 stress .. tidak pernah rasa mcm tuh . semua org pun mengeluh , terkena lagi keadaan di labuan yang panas sekaliiiii .. apa lagi demam truss , Di sana lah betul2 mengajar saya hidup berdikari without family .. okay , sambung lagi .. lepas tuh kenangan yg paling tidak dapat di lupakan bila saya ngan kawan2 tidur d surau , semua mengantuk dan rasa penat sampai terbaring2 d beranda surau , sedangkan time tuh mau dengar ceramah ..


Satu lagi , bila last day orentasi tuh .. saya , meza ngan zaza maw pi hspital .. sekaligus dapat juga escape dari orentasi yang betul2 menyeksa .. hehe , masa tuh saya demam , meza pula sakit telinga , dan zaza sakit mata .pelbagai lah sakit timbul time di matrik nih .. hehe. lucu sangat2 bila ingat time tuh . tpi , itulah pengalaman pertama pi klinik tanpa bantuan sesiapa .. betul2 mengajar hidup berdikari , sempat lagi cerita2 pasal doktor ensem .. hahaha .


BILA KULIAH SUDAH BERMULA


Nah , bila kuliah dah start memang laen cket lah rasanya .. mana dapat enjoy lagi kan .homework pun bertimbun . saya ingat lagi tyme first day mencari dewan kuliah . bingung2 nih macam orang  tak taw apa2 .. nasib ndak sesat .. jangan hairan ada jua orang yang sesat mencari dewan kuliah ,setengah jam udah mula kuliah baru muncul . and , lagi lah maw mampus bila mencari kelas tutorial .. gilaaaaa , paling penat . maw sesuaikan diri di sna memang susah skali . smpai pernah saya terfikir untuk tukar pi akaun sebab tidak snggup mahu berhadapan dengan silibus pmbelajaran di sana ,tapi , akhirnya saya tetap stay jua di science .. maybe , itu yang terbaik kan .


 Di sana lah saya kenal ngan kawan yang semuanya peramah . tapi , kawan yang paling saya rapat di KML adalah c shimah , kami satu kelas tutorial . sarapan sama2 , kadang2 lepak di cafe A sambil makan burger , memang itulah rutin kmi di sna . tapi , itulah yang buat saya rasa happy dan hilang stress  . Mmg saya rasa gembira time di KML .. 6 bulan di sana saya belajar banyak perkara dan saya rasa inilah yang mengajar saya erti kehidupan .uisehhh .. makin panjang udah saya tulis nih .. sambung nanti yee ..


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment