Saturday, 8 June 2013

♥My Besties♥

okay , sekarang nih saya rajin maw ceta pasal kawan-2 saya yang paling disayangi ..
saya rindu ngan dorang , lama udah ndak jumpa .. masing-2 sibuk dengan hal sendiri .
okay , first of all .. saya ada 3 orang kawan rapat yang paling rapat dan mereka ja lah tempat saya meluahkan masalah .. and dorang jua lah yang selalu ada bila saya memerlukan mereka .


PAMEZA 


okay , yang di atas tuh kawan saya since skola rendah lagi .. kami memang rapat gila-2 and dia lah kawan yang memahami and selalu ajar saya kalau ada yang saya ndak faham . terutama kalau berkaitan dengan maths .. seingat saya kami start jadi rapat masa tahun 2004 .. kami satu kelas and satu group lagi , lepas tuh, masa darjah 5 until darjah 6 kami satu kelas jua .. masa UPSR dia jua lah kawan saya belajar .. and 
Alhamdulillah , kami berdua dapat results yang baik .. 

then , masa form1 tuh kami satu skola malah sama kelas jua .. so , di sana lah kami tambah rapat , segala masalah dikongsi , tapi , bestnya kami dua nih ndak pernah gaduh-2 , biasanya , kalau berkawan nih mesti tak lari dari perselisihan faham kan ? tapi , kami tak macam tuh ..maybe , itu yang bwat saya rasa selesa dengan dia ..

pasal sifat dia pula , dia seorang yang agak pendiam , tapi kalau dengan saya .. memang rancak bercerita , dia juga rajin belajar , menghormati orang lain and lemah lembut .. dia jenis tak suka berdendam dan kalau suka someone tu dya tak suka heboh-2 .. hehe .
ingat lagi masa form4 tuh , dia betul-2 tak maw masuk aliran sains , tapi .. akhirnya , dia tetap stay di sana ..
kami tetap jadi classmate lah sampai lah habis form5 .. 

setelah keputusan SPM keluar , masing2 sibuk mengisi permohonan untuk sambung belajar , 
dia dapat tawaran asasi di UNIMAS , saya pula dapat tawaran asasi sains di UMS , tapi .. kami tak pilih untuk pi sana .. kami dua-2 pilih untuk mengikuti program matrikulasi .. 
masa di matrik , dia tukar aliran dari sains ke akaun .. tapi , saya sentiasa sokong dia sebab saya tahu dari dulu dia memang tak minat sains ..kami dua-2 dapat blok B .. cuma saya tingkat 1 , dia pula ground floor ..
memang di bilik dia lah tempat saya melepak selalu .. hehe ..

sekarang nih , dia baru ja abis program matrikulasi and bulan 9 nih dia akan sambung degree ,
so , Meza , tahniah coz dapat keputusan yang cemerlang untuk PSPM .. 4 flat tuh .. bukan senang maw dapat .. n , semoga dapat masuk U idaman ko .. okay ? miss u sooo much ....

SHAHRUL

eherm , lelaki ensem kat atas tuh not my boyfriend okay ...he is my bestfriend ..
haha , dia ja lah satu-2 kawan lelaki yang paling saya percaya .. dia lah tempat saya meluah something kalau ada masalah ngan boyfriend .. hehe .. dia setia ja mendengar .. haha , dia pun boleh jadi dr.Cinta , tempat memberi nasihat n ceramah free ..

okay , saya kenal dia memang dari skola rendah lagi , tapi masa tuh belum rapat sangat .. maybe kami rapat masa form 1 kali , tak berapa ingat udah .. yang pasti kami selalu belajar sama-2 .. sebab kami sama kelas dari form1 until form5 .. yang lucunya dia lah selalu jadi orang tengah kalau saya ada suka someone , cian nih , dia lah yang tolong saya .. haha .. 

and , saya masih ingat lagi masa form5 .. memang kami pernah ndak bertegur , tak taw lah .. maybe time tuh saya emosi kali sampai termarah dia .. hmm , memang jahat tul saya kan ? tapi , nasib semua tuh kembali normal bila tiba-2 dia sent mcg tempat saya .. apa yang dia hantar tuh tak payah lah taw k .. hehe ..
selain tuh , dia juga kawan saya bertugas kalau ada aktiviti skola .. bcoz kami dua2 pengawas kat skola .. 
dulu masa saya di matrik , dia sambung belajar form6 aliran sains then , dia dapat tawaran petronas di KTC membakut .. 

tapi , bila dapat tawaran spa8 , dia keluar dari sana and pegi spa8 .. memang saya taw time tuh dya betul2 confuse untuk buat pilihan . tapi , takpa .. pilihan semua di tangan dia kan ..saya yakin dia tidak bwat pilihan yang salah ..

so , sekarang dia belajar d kk , inshaAllah , after this , bakal jadi medical assistant .. hehe ..
gud luck my fren :) thanks bcoz selalu belanja .. and dengar masalah saya walaupun kadang-2 ko busy .. hehe .. ko memang kawan yang baik , and saya beruntung dapat kenal ko ..
btw , jangan ko sedih-2 ar pasal masalah ko hari tuh . memang manusia ndak lari dari masalah .. kalau ada masalah ceta ja ngan saya k ,, saya sedia mendengar :)

DAYANG

cantik kan kawan saya nih ? hehe .. juz panggil dia dayang .. antara kami semua dia lah yang paling muda ..
adik lah yaaa , lahir bulan december .. kami satu kampung , rumah tuh tak lah jauh sangat .. masa kecil2 dulu selalu jua lepak rumah dia .. karaoke di sana , panjat pokok , itu dan ini .. memang nakal betul masa zaman budak-2 .. tapi sekarang masing-2 udah pandai berfikir .. tak kan lah maw bwat semua tuh lagi kan ..

kami mula rapat masa skola rendah jua .. pegi skola sama-2 , jalan sama-2 ..
gaya kami memang satu kepala lah , hehe .. suka cuci mata .. haha .. tak lah , tuh masa skola2 dulu ..
pantang nampak lelaki ensem .. hehe .. tapi , sekarang tak macam tuh lagi k .. semua udah berubah mengikut peredaran masa .. haha .. 

kalau saya ada masalah , dia jua lah tempat saya meluah , and dia lah yang selalu setia kasi kawan saya pi library , belajar kat sana .. walaupun kadang-2 terpencong sedikit dari tujuan sebenar .
then , lepas kuar results spm , dia sambung form6 di sm Ken Hwa , ambil aliran sains ..

tapi , sekarang nih dia dapat tawaran spa8 , so bulan 7 nih dya sambung belajar udah di KSKB , KK ..
my bestie , i hope ko akan happy2 di sana , jangan lupa kawanmu di sini yaa , and semoga ko akan dapat jumpa prince charming ko yang sebenar-2nya , ada masa , nanti kita round satu kk yaa ..
btw , i miss u soo much darl .. bestfren forever k :)













Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment